woensdag 12 oktober 2016

Maak je eigen boek!

 
Al een tijdje volg ik iemand op instagram die de meest mooie boeken maakt van papier, lint & stickers. Soms zijn het boeken waar je dingetjes in kunt plakken en schrijven, soms maakt ze boeken van haar vakantie, maar op echt een onwijs originele manier.
Door haar werd ik geïnspireerd om ook eens zo'n boek te gaan maken.
 
 
Ik ging op zoek naar papier en plakband met bloem printen, maar ook ander fijn papier, en zelfs behang toverde ik tevoorschijn uit mijn grote verzamelde papier collectie. Lint en stickers, en de naaimachine werden uitgestald op de tafel.

Zorgvuldig maakte ik de basis van even grote vellen papier en begon te vullen, sommige papiertjes maakte ik vast met dubbelzijdig tape, andere met maskingtape en sommige gingen onder de naaimachine door, en koos ik voor verschillende kleuren garen en steken.

 
Kies wat je leuk vind, maak eerst allerlei verschillende composities, speel met je materiaal! Vind je het lastig om zelf een mooie lay-out te maken, neem een kijkje op pinterest en zoek op journals, dan komen de ideetjes vanzelf!

 
Stop er kleine envelopjes in, knip een stuk lint met spreuk af en plak die erin. Maak kleine slingertjes met een pons, of met masking tape.

Bind  het boek in als je helemaal tevreden bent, doe dit met een dikke naald en garen, het is even een gefriemel maar uiteindelijk lukt het!

 
En dan heb je een prachtig boek, voor jezelf of om cadeau te geven.
Heerlijk om te maken op deze donkere, grijze & koude dagen!
*





Geen opmerkingen:

Een reactie posten